Informații privind anestezia folosită la cabinet

Rolul anesteziei

• să asigure controlul durerii produse de incizie, de manevrele efectuate în timpul intervenției chirurgicale sau endoscopice;
  • sedarea pentru diminuarea stresului operator cu stabilirea funcțiilor vitale.

Anestezia va fi administrată în mai multe moduri la nivelul cabinetului

• locală, prin injectarea sau aplicarea locală de anestezic cu păstrarea stării de conștiență;
  • sedarea reprezintă injectarea intravenoasă a unor substanțe care pot produce o stare de somnolență dar și diminuarea durerii resimțite după manevrele chirurgicale sau endoscopice, scăzând stresul.

Instrucțiuni preanestezie

• Pentru fumători: reducerea numărului de țigări; în ziua operației se recomandă abținerea de la fumat.
  • Nu utilizați guma de mestecat în timpul consultului, manevrelor chirurgicale sau anestezicului.
  • Purtarea de proteze stomatologice detașabile va fi comunicată medicului chirurg și medicului anestezist.
  • Dacă sunteți sub tratament cronic, consultați medicul chirurg și anestezist înaintea intervenției chirurgicale pentru a stabili ritmul tratamentului pre și post operator.
  • Recomandăm a nu se mânca și a nu se bea lichide cu câteva ore înaintea operației sau endoscopiei.
  • Nu se vor folosi creme de corp, machiaj, lac de unghii, pentru a permite monitorizarea corespunzatoare a dumneavoastră.
  • Nu intrați în sala de intervenții chirurgicale și endoscopii cu bijuterii, lentile de contact, ochelari, proteze auditive, proteze dentare mobile.
  • Medicul curant vă va oferi recomandări individualizate privind pregătirea intestinului gros, spălarea, epilarea tegumentelor.

Chestionar preanestezic
Vârsta: ______ Înalțime: ______ Greutate: ______ Ocupație: _____________
Medicul chirurg și anestezist vă vor întreba despre existența afecțiunilor:
Afecțiuni respiratorii: ____________________
Aveți alergii: ____________________
Afecțiuni cardiace: ____________________
Ați avut alte operații? ____________________
Afecțiuni vasculare: ____________________
Tipul și anul: ____________________
Afecțiuni digestive/metabolice: ____________________
Ați avut complicații la anestezii? ____________________
Afecțiuni ale tractului urinar: ____________________
Aveți rude care au avut complicații la anestezie: ____________________
Afecțiuni endocrine: ____________________
Ați primit transfuzii de sânge, ați avut complicații? ____________________
Afecțiuni oftalmologice: ____________________
Aveți lentile de contact? ____________________
Afecțiuni ale sistemului nervos: ____________________
Consumați alcool, ce fel, ce cantitate pe zi și de cati ani? ____________________
Afecțiuni psihiatrice: ____________________
Fumați, câte țigări și de cati ani? ____________________
Afecțiuni osteoarticulare: ____________________
Aveți dinți lipsă, lucrări dentare mobile? ____________________
Afecțiuni hematologice: ____________________
Aveți aparate de auz? ____________________
Alte afecțiuni (accidente, boli profesionale): ____________________

Alegerea modului de anestezie

• Intervențiile promovate la nivelul cabinetului presupun anestezie locală prin injecții sau aplicații locale de anestezic, precum și sedarea / analgezia intravenoasă cu prezența medicului anestezist.
  • Pacientul va fi consultat asupra opțiunii și motivelor sale.
  • Medicul anestezist sau chirurg poate depista o problemă de sănătate care poate crește riscul operator și de aceea operația să fie amânată până la o reevaluare ulterioară incluzând și consultarea altor specialiști, corespunzătoare specialității afecțiunii depistate. Pentru a evita amânarea unei intervenții vă recomandăm să accesați consultul inițial și să aveți la dumneavoastră documentele medicale privind istoricul afecțiunilor pe care le-ați prezentat.
  • Orice anestezie poate avea risc infecțios cardio-vascular și mai putin volemic în cazul serviciilor practicate la nivelul cabinetului.
  • Reacțiile adverse postanestezice sunt reprezentate de: dureri la nivelul zonei operate, dureri musculare, dureri abdominale (distensii abdominale), eructații, flatulență, somnolență, amețeală, cefalee, precum și fenomene vegetative de tip: greață, vărsături (unele reacții adverse se datorează explorării endoscopice și nu anesteziei).
  • Sunt comunicate și complicații grave care pot apărea, respectiv șoc anafilactic, stop cardio-respirator, probleme neurologice, infecții transmisibile, probleme respiratorii, inclusiv deces. Din această cauză solicităm pacienților să comunice medicilor curanți informații despre: alergii, probleme cardio-respiratorii (în mare cele stipulate la chestionarul preanestezic). Aceste efecte adverse vor fi diminuate în intensitate cu medicație adecvată pentru recuperarea postoperatorie. Cabinetul are dotarea corespunzătoare pentru măsuri de resuscitare cardio-respiratorii, utilizează măsuri de dezinfecție conform normativelor în vigoare și are medicația corespunzătoare aparatului de urgență și a recuperării post operatorii sau post exploratorie, cu spațiu dedicat și monitorizat. Alimentația poate fi reluată la puține ore după intervenția chirurgicală sau explorarea endoscopică.
  • Medicii cabinetului au toată certificarea pentru practicarea acestor intervenții.

⁠⁠⁠Localizat într-o poziție centrală a orașului Galați, Cabinetul Medical de Chirurgie și Endoscopie Digestivă Dr. PAUL ICHIM vă întâmpină cu o echipă profesionistă și aparatură de calitate, necesare stabilirii unui diagnostic și tratament eficient. Vă asteptăm cu drag în clinica noastră pentru un consult chirurgical sau o manevră endoscopică diagnostică.

Adresă cabinet medical:
Strada Domnească, nr. 22, Galați
(intrare din Iacob Lahovary)

Program cabinet medical:
Luni-Vineri: 17:00 – 20:00